چهارچوب مدیریتی قابل اعتماد برای برنامه های کاربردی اینترنت اشیاء
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

برای پی بردن به مزیت های اینترت اشیا، مانند افزایش صمیمت مشتری، بهبود برتری عملیاتی و تولید یک خط درآمد جدید در حوزه ی کسب و کار، سه مولفه ی مهم برای رشد این اکوسیستم  وجود دارد که عبارتند از : اتصال، امنیت ، کسب درآمد و چهارچوب مدیریتی قابل اعتماد.

چهارچوب مدیریتی قابل اعتماد

یک چهارچوب مدیریتی قابل اعتماد برای برنامه های کاربردی اینترنت اشیاء:

اتصال همیشگی و بدون وقفه، منجر به رشد فناوری های تلفن همراه شده و در حال حاضر راه را برای اینترنت اشیا هموار کرده است. تکنولوژی ها و روند های مختلفی در اتصال اکوسیستم در حال ظهورند. کاربرد های اینترنت اشیاء از مصرف کننده به دنیای صنعتی متفاوت است. ظهور و رشد بعضی از فناوری های اتصال مانند LoRa و ZigBee و BTLE منجر به ایجاد برنامه های مختلف شده . اما انتظار می رود که اتصال تلفن همراه مانند LTE به عنوان یک جریان اصلی در آینده ای قابل پیش بینی ، حتی برای کاربردهای اینترنت اشیاء ، باقی بماند ، به خصوص از طریق تكنولوژي ۵G و IOT-NB درسراسر دنیا. جمالتو میتواند به ساخت چهارچوب مدیریتی قابل اعتماد اتصال اینترنت اشیاء کمک کند.

۱) فعال کردن اتصال خارج از شبکه:

نيازها ي مصرف کننده ها در حال تغییر است و آنها به یک راه قابل اعتماد برای اتصال ساعت های هوشمند خود و وسایل موجود در مغازه یا نمایشگاه نیاز دارند. استفاده از embedded SIM (eSIM) و on Demand connectivity هاي جمالتو به عنوان راه حل، توسط ارائه دهندگان خدمات، می تواند اتصال خارج از شبکه را فعال کند. ODC یک چرخه ی کامل اشتراک مدیریتی برای دستگاه های IOT مصرفی و صنعتی را فراهم میکند.

 

۲)انعطاف پذیری برای عامل های شبکه:

دستگاه های صنعتی و دستگاه های الکترونیکی مصرف کننده در اشکال و اندازه ها ی مختلف وجود دارند، از ECU یا واحد کنترل موتور یک ماشین گرفته تا لباسهای هوشمند. این صنعت پوشیدنی و مصرف کننده OEM در حال تمرکز بر روی افزایش کوچک سازی هستند. SIM-e های عرضه شده توسط OEM توانایی رسیدن به اهداف کوچک سازی، بدون به خطر انداختن قابلیت را دارند. ارتباطات ماشين به ماشين M2M ، نیاز های متفاوتی از قبیل استحکام و طول عمر دارند. جمالتو، رنج وسیعی از ماژول های  cinterion و قطعات MIMS برای اطمینان از اتصال حتی در شرایط و محیط های مقاوم را پیشنهاد می دهد.

۳)تضمین کیفیت خدمات:

در حالیکه زیر ساخت ها مثل ایستگاه های پایه ، توسط مهندسین پشتیبانی MNO قابل آدرس دهی هستند، پراکندگی جغرافیایی قسمتی از اتصالات  (module/MIM/UICC/the SIM) سخت تر قابل آدرس دهی هستند.

با رشد نمایی این وسیله ها، تنها این مشکل رو به رشد است. بهترین مکانیسم برای مهار کردن این مشکل، قابلیت نگهداری و تعمیر پیشگیرانه است. کیفیت خدمات اینترنت اشیا جمالتو، ارائه دهنده گان خدمات را قادر به نظارت اتصال تلفن همراه به اشیاء و وسايل هوشمند می سازد.

۴)مدیریت چرخه ی اشتراک:

هنگامي كه يك ارائه دهنده خدمات ، يك دستگاه را در محلي نصب ميكند، يا وقتي يك مصرف كننده از يك مصرف كننده الكترونيكي استفاده ميكند، تغيير اشتراك از يك شبكه به شبكه ديگر، دشوار است. On Demand connectivity شركت جمالتو، اين مشكل را با استفاده از eSIM,eUICC,MIM بدون نياز به جايگزيني فيزيكي يا جا به جايي جسم، مهار كرده است.

 

يكي ديگر از مسائل حائز اهميت برای چهارچوب مدیریتی قابل اعتماد در مورد اينترنت اشيا، ايجاد امنيت است، براي حصول اطمينان از امنيت اطلاعات ثابت يا در حال ارسال، بايد به امنيت دستگاه، امنيت ابر و چرخه ي مديريتي توجه ويژه كرد.

 

Microsoft Azure:

يك پلتفرم اري از طرف مايكروسافت است كه براي مديريت اپليكيشن ها از طريق شبكه ي جهاني است. يا به عبارت ديگر، ويندوز azure براي cloud computing اراىه داده شده،كه يكي از مهمترين خصوصياتي كه رايانش ابري در اختيار كاربر قرار ميدهد، امكان استفاده ي هميشگي اطلاعات كاربر است. اطلاعات و برنامه ها در چند ديتاسنتر، همزمان قرار ميگيرند و در صورت خرابي هر كدام ، ديتا سنتر ديگري سرويس دهي خواهد كرد. azure طوري طراحي شده است كه از زبان هاي برنامه نويسي open source  مانند php,python,Ruby On Rails  نيز پشتيباني ميكند.




:: موضوعات مرتبط: اینترنت اشیا , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: